Julen er over, og tiden flyr fort mot påske. Før jul florerte det av julekalender konkurranser på forskjellige sosiale plattformer. Noen bedrifter fikk veldig god effekt av det, mens for veldig mange ga det lite. Det ble rett og slett for mange julekalendere!
Jeg spår at vi kommer til å se vel så mange påskenøtter/konkurranser.
Tenk på dette før dere drar igang:
- Hva er målet med konkurransen?
- Hva skal til for at dere skal få deltagere?
- Hvordan skal dere skille dere ut fra alle andre?
- Hvilke andre markedskanaler skal dere bruke for å promotere konkurransen?
- Er sosiale medier rett kanal for dere? Eventuellt hvilket sosialt medie?
- Hvem skal følge opp konkurransen?
- Passer produktet/tjenesten for en slik konkurranse?
- Finnes det bedre alternativer enn en påskekonkurranse?
- Når bør dere begynne å promotere konkurransen? I og med at det kommer til å bli veldig mange påskekonkurranser, så bør dere være ute litt før alle andre. (Når er det?)
Hva tror dere? Hva skal man gjøre for å skille seg ut fra andre?
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
Salgstips: http://on.fb.me/c8Sk4T
Ledertips: http://on.fb.me/dpKSzj
Grundertips: http://bit.ly/b53NYY
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar