- Vær alltid ærlig! Nye medier gjør at konsekvensene av uærlighet kan bli fatale.
- Fokus på innhold. Lag relevant innhold for potensiell og eksisterende kunder.
- Vis alltid respekt for tilbakemeldinger for kundene dine.
- Innvolver kunder og samarbeidspartnere
- Markedsføring på tvers av bedriftene. Kan dere trekke synergier av hverandre?
- Gjør det enkelt for kundene dine å finne dere.
- Gjør innhold enkelt å dele. Beste markeføringen er fortsatt «Word of mouth».
- Optimaliser for søkemotorene
- Ikke bare lytt til kundene dine. Vis ved handling at du lytter.
- Knytt markeds,salgs og produktutvikling tett sammen.
- Ikke push ut reklamebudskap som ikke forbrukerene kjenner seg igjen i. Forbrukerene idag er mye mer observante. Eks: Er dere ingen lavprisaktør, så hjelper det ikke å pushe ut stoff om at dere er det. Kunden gjennomskuer dere.
- Større fokus på «Pull» markedsføring. Mindre på «Push».
Hva er deres erfaring?
/Henning
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar