Har du husket å spørre kundene dine om han/hun kjenner noen som kan ha bruk for deres produkt/tjeneste?
De fleste selgere glemmer dette!
..men når skal du spørre kunden om han kjenner noen som kunne tenke seg ditt produkt? Det finnes ikke noe fasit svar på det. For min del så syntes jeg at på slutten av første telefonsamtale/møte er et godt tidspunkt for å spørre kunden. Still spørsmålet som følger:
«Nå som du vet litt mer om hva vi gjør er det noen du kjenner/vet om som kan ha nytte av vårt produkt/tjeneste?
Et annet godt tidspunkt å spørre kunden om han kjenner til andre som kan ha nytte av produktet/tjenesten deres er når dere har avsluttet et prosjekt eller lignende, og kunden er fornøyd. Si som følger:
« ..siden dette har vært en suksess vet du om noen andre personer eller virksomheter som kan har nytte av dette?»
Her får dere noen andre tidspunkter det er greit å spørre kunden:
- Når en klient signerer avtalen med dere
- Når du følger opp om kunden er fornøyd med produktet/tjenesten.
- Hver gang du holder et seminar. Be kundene invitere sine kunder uten at det skal koste noe.
Husk alltid å spørre kunden din om det er greit at du referer til han/hun.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar