Uansett hvor mange møter man har gjennomført så er det lett å glemme grunnleggende ting. Her er noen enkle ting du bør huske på.
- Still forbredt til møtet. Sett deg inn i kundens hverdag.
- Kle deg etter kundene du skal møte.
- Småprat. Bygg kjemi. Skap tillitt
- Unngå faguttrykk. Det imponerer ikke kunden. Tvert imot!
- Hold avtalt tid
- Skur av mobilen.
- Innledning av møtet er avgjørende. Vanskelig å snu et dårlig inntrykk på slutten av møtet.
- Engasjer møtedeltagerene. Hører du din egen stemme mer enn du hører kundene sin?
- Få kundene til å se fordelene ved ditt produkt/tjeneste. Så «frø» som får kunden til selv å se fordelene.
- Du skal ikke være i sentrum! Kunden skal være i sentrum.
- Still spørsmål!
- Lytt til hva kunden sier å tilpass møtet deretter.
- Snakk ikke stygt om konkurrenten dine. Tvert imot. Ros heller konkurrentene dine.
- Vis oppriktig engasjement
- Avtal alltid videre fremdrift etter møtet
Hvilke andre ting fokuserer du på i møter?
henningaarsand.com
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar