tirsdag 3. januar 2012

Kommunikasjon i møter


Uansett hvor mange møter man har gjennomført så er det lett å glemme grunnleggende ting. Her er noen enkle ting du bør huske på.
  1. Still forbredt til møtet. Sett deg inn i kundens hverdag.
  2. Kle deg etter kundene du skal møte. 
  3. Småprat. Bygg kjemi. Skap tillitt
  4. Unngå faguttrykk. Det imponerer ikke kunden. Tvert imot!
  5. Hold avtalt tid
  6. Skur av mobilen.
  7. Innledning av møtet er avgjørende. Vanskelig å snu et dårlig inntrykk på slutten av møtet.
  8. Engasjer møtedeltagerene. Hører du din egen stemme mer enn du hører kundene sin?
  9. Få kundene til å se fordelene ved ditt produkt/tjeneste. Så «frø» som får kunden til selv å se fordelene.
  10. Du skal ikke være i sentrum! Kunden skal være i sentrum.
  11. Still spørsmål! 
  12. Lytt til hva kunden sier å tilpass møtet deretter.
  13. Snakk ikke stygt om konkurrenten dine. Tvert imot. Ros heller konkurrentene dine.
  14. Vis oppriktig engasjement
  15. Avtal alltid videre fremdrift etter møtet
Hvilke andre ting fokuserer du på i møter?
henningaarsand.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar