Mange bedrifter har idag en side på Facebook. Noen legger opp til dialog mens andre kun har en side som informerer om bedriften.
Få bedrifter jobber aktivt og oprativt med de som «liker» dem på Facebook.
Jeg har testet litt forskjellig. Tatt direkte personlig kontakt med de som følger min egen bedrift.(Mail,Facebook) Spurt om tips/råd, evaluert de som liker siden, katagorisert dem, invitert dem til «happenings», gitt bort tjenester/produkter osv.
Still deg følgende spørsmål:
Hva vet du egentlig om de som følger deg?
Vet du hvorfor de følger bedriften?
Hva ønsker de mere av? Hva ønsker de mindre av?
Ønsker de å bli innvolvert? Kunne det tenkes at man kan bygge «prosjektgrupper» av de som følger deg? (Teste nye produkter, evaluere reklame o.l)
+++
Samspillet mellom «push og pull» kommunikasjon i sosiale medier er ikke godt nok testet ut ennå, men jeg helt sikker på vi i fremtiden kommer til å se at bedrifter vil jobbe mye mere aktivt med de som følger bedriften på forskjellige sosiale medier.
Hva tror dere?
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar