Du har sikkert hørt, følt og opplevd at når du er i en salgssituasjon, så ”trigges” det mange følelser, og spesielt i slutten av samtalen/møtet. Jo flinkere du er til å skape tillitt mellom deg og kunden, jo vanskeligere blir det for kunden å si nei til produktet/tjenesten du ønsker å selge. Vi selgere blir ofte også mer rasjonelle i closing fasen, og kan til og med overfokusere på tall og andre detaljer.
..og ja vi kjøper på følelser!.
Her er noen følelsesmessige salgstriggere:
- Folk ønsker å tjene penger
- Folk ønsker å spare penger
- Folk ønsker å bli fremstå som attraktive
- Folk ønsker å lære seg noe nytt
- Folk ønsker å bli mer effektive
- Folk ønsker velvære
- ++++++++++++
Har du tenkt igjennom hvordan du kan bruke dette til din fordel? Hvis ikke tenk igjennom det!
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
Følg Henning Aarsand Consult på facebook: http://bit.ly/daVrjP
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar