mandag 6. september 2010

Mersalg hos frisører!

Kom nettopp fra frisøren. Prøvde en frisør kjede som heter Saxen. Ikke bare ble jeg fin (mitt synspunkt), men hun som klippet meg kunne til og med selge. Ikke mange som er gode på det i frisørbransjen idag.
Jeg ble tatt godt imot, fikk en kopp kaffe og ble satt godt til rette i frisørstolen.
Etter litt "small talk" og enighet om hvordan hun skulle klippe meg, så begynte hun å stille åpne spørsmål.
- Hva jeg brukte av produkter idag?
- Hva jeg var opptatt av når jeg kjøpte frisør produkter ?
- Hva jeg var opptatt av når jeg valgte frisør osv osv.

Hun benyttet, så produkter i håret som hun sa ville løse mine utfordinger.Ba meg kjenne i håret etter at hun hadde brukt produktet, og spurte hva jeg syntes.
Resultatet var at jeg kjøpte de 2 hårproduktene hun anbefalte meg.
Når vi kom til kassen, sa hun som følger. Utifra din frisyre så anbefaler jeg deg å klippe deg om ca 5 uker og spurte om vi skulle sette opp en time i første eller andre uke i oktober. Brukte alternativsmetoden, og vips så hadde hun en kunde til oktober.
... og jeg som kunde gikk ut av frisør salongen, nyklippet og din med ny avtale 2 uke i oktober.
Her har mange frisører noe å lære:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar