- Flink til å delegere oppgaver til bedriftens ansatte, og tro på at medarbeiderene gjør arbeidet ordentlig. Sosiale medier innvolverer alle ledd i organisasjonen i en eller annen form.
- Har kunden i fokus. Fokus på hva kunden vil ha! Ikke hva bedriftens ledelse/ansatte tror kundene ønsker.
- Interaktiv, kommuniserer og engasjerer markedet
- Internett endrer måten vi driver business. Ting som tidligere kostet penger har blitt gratis. Bedriftene må tilpasse seg den nye mediehverdagen. Dette er markedsføreren bevisst på.
- Ting går lynraskt! Problemene må løses i «sanntid». Ikke utsette ting til neste møte.
- Innser at samspillet mellom salg og marked har blir enda viktigere.
- Innforstått med bedriftens unike verdier.
- Markedsføreren må være villig til å ta noen sjanser. Sosiale medier er nytt. De som er innovative kan skape et fortrinn for bedriften.
- Markedsføreren ser synergier mellom gamle og nye medier, og er dyktig til å sette det ut i livet.
- Setter ikke bort hvordan man jobber med den sosiale strategien til byråer. Flytter mer av markedsarbeidet "inhouse". Lar byråene bistå med tips/ideer, og det som eventuellt man måtte ha behov for å utvikle av materiale.
- Er selv ute hos bedriftens kunder for å sette seg inn i hva markedet ønsker.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar