tirsdag 8. mars 2011

Egenskaper/vaner en sosiale markedsfører bør inneha.


  1. Flink til å delegere oppgaver til bedriftens ansatte, og tro på at medarbeiderene gjør arbeidet ordentlig. Sosiale medier innvolverer alle ledd i organisasjonen i en eller annen form.
  2. Har kunden i fokus. Fokus på hva kunden vil ha! Ikke hva bedriftens ledelse/ansatte tror kundene ønsker.
  3. Interaktiv, kommuniserer og engasjerer markedet
  4. Internett endrer måten vi driver business. Ting som tidligere kostet penger har blitt gratis. Bedriftene må tilpasse seg den nye mediehverdagen. Dette er markedsføreren bevisst på.
  5. Ting går lynraskt! Problemene må løses i «sanntid». Ikke utsette ting til neste møte. 
  6. Innser at samspillet mellom salg og marked har blir enda viktigere.
  7. Innforstått med bedriftens unike verdier. 
  8. Markedsføreren må være villig til å ta noen sjanser. Sosiale medier er nytt. De som er innovative kan skape et fortrinn for bedriften. 
  9. Markedsføreren ser synergier mellom gamle og nye medier, og er dyktig til å sette det ut i livet.
  10. Setter ikke bort hvordan man jobber med den sosiale strategien til byråer. Flytter mer av markedsarbeidet "inhouse". Lar byråene bistå med tips/ideer, og det som eventuellt man måtte ha behov for å utvikle av materiale.
  11. Er selv ute hos bedriftens kunder for å sette seg inn i hva markedet ønsker.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar