De fleste har fått «øynen opp» for at sosiale medier er en kraftfull kanal for markedsføring/kommunikasjon. Kanalen alene er spennende, men i samspill med allerede eksisterende markedskanaler er sosiale medier enda mer effektfullt!
Her får dere noen impulser på hvordan dere kan integrere nye medier til bedriftens egne sider:
- Har bedriften en profil på facebook, twitter, linkedin eller andre steder, så påse at dere forteller om det påwebsiden. Legg til en knapp på siden som forteller hvor bedriften er representert.
- Har bedriften en blogg, så påse at den integreres med websiden. Oppdater bloggen med relevant stoff hyppig.
- Påse at dere gjør innholdet på websiden «delbart». Retweet knapp og Facebook liker knappen må ligge på siden slik at de som besøker siden deres kan dele innhold.
- Lag en slidshare av bedriften på websiden deres.
- Når dere legger ut nytt innhold på sidene deres, så påse at dere legger til «sosiale bokmerker» på nettsteder som StumbleUpon og Delicious. (Skaper trafikk til nettsiden)
- Har dere utviklet tv reklame eller lignende, så påse at det ligger søktbart på feks youtube, og link det opp i bedriftens sider.
- Bedrifter er ikke flinke nok til å oppdatere websidene med innhold. Nå er det viktigere enn noengang. Påse at det gjøres.
- Legg pressemeldingene ut på websiden. Før ble pressemeldingen kun sendt ut til de forskjellige mediene, man måtte ha store nyheter før man skrev pressemeldinger, Fremover vil det ikke fungere sånn! Med nye medier vil man nå ut til kjøperene direkte. Flere i PR bransjen vil desverre ikke innse dette, men følg med. Ting er ikke som før! Det er derfor viktig å legge ut nyheter hyppigere på websiden, og distribuere dem på de sosiale mediene hvor journalister og lignende er tilstede.
Dette er bare noen av tingene man skal tenke på. Jeg har sikkert glemt mye. Hva mer bør man tenke på?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
;=)
SvarSlett