onsdag 9. februar 2011

Kurs i Sosiale medier? Hvem skal man velge?

Det finnes en rekke mennesker og bedrifter som holder kurs om Sosiale medier. De fleste sitter på stor kompetanse om sosiale medier, men vær varsom.. «Its a jungel out there»
Har selv vært på endel både i inn og utland.
Sjekk ut dette før du velger kursholder:
  • Hvordan er kursholderen/bedriften som skal holde kurset selv engasjert i de sosiale mediene? Har de selv en god profil på Facebook? Hvor mange tilhengere har de på Facebook? Hvor mange følger dem på Twitter? Hva leverer de av innhold på Twitter? Har de en god blogg? Virker innholdet i bloggen overbevisende?
  • Hvilke kunder har de jobbet for? Gå inn på kundene til kunden på Facebook, Twitter, Linkedin. Hva syntes du? Har den sosiale strategien skaffet bedriften godt med tilhengere? Har de vært flinke til å implemtere sosiale medier i markedsmiksen? 
  • Hva med å invitere bedrifter som selv har lykkes med sosiale medier. Eks: Netcom, NSB? Få de til å fortelle sin suksess historie?  Det er ofte det beste.
  • Hører du ordet «ekspert» på sosiale medier. Vær varsom! I dette gamet er man både lærer og elev. Utviklingen går «lynraskt». Finnes ytterst få eksperter.
Hvem har du vært på kurs hos? Vil du anbefale dem? Kom gjerne med tips om dyktige foredragsholdere.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar