søndag 23. januar 2011

Show og motevisninger via sosiale medier!

Er så heldig å få samarbeide med SB produksjoner (www.sbproduksjoner.no) som er store i Norge på artist- og kulturformidling.
De har satt opp alt fra Cabaret Blue for Radisson SAS, Rhythm til store eventer for bla Bergans og Loreal.
Hvilke muligheter gir markedsføring via sosiale medier selskaper som lever av show, dans og fashion?
De fleste har en viss interesse for show, dans og fashion visninger. Få får derimot muligheten til å se show, visninger og lignende live. Nettet er derfor en god måte for å dele   innhold fra visningene. Her er noen eksempler:
  1. Bilder: Det bør for eksempel opprettes en Flickr konto. Her kan de som er på visningen/showet dele bilder med de som ikke får oppleve dette live.
  2. Video: De fleste har mulighet til å filme med mobilen. Lag en konkurranse hvor man belønner de som legger ut videon på Youtube eller sender det til feks Tubemogul.com. Film showet og legg det ut på forskjellige sosiale kanaler. 
  3. Inviter alle som er på showet/visningen til en sosial kanal hvor de får eksklusiv informasjon om show og visninger i nær fremtid. (Facebook, blogg eller lignende)
  4. Blogg! Engasjer og invitere blogger til å skrive om showet. Show arrangøren bør også ha en egen blogg.
  5. Twitter! Lag en egen hashtag for showet som lar folk se hva som skjer i sanntid . (Feks: #cabaretblue)
  6. Publisere nyheter før og etter showet/visningen på egne nettsider.  Bruk Twitter, Facebook til å spre nyhetene.
  7. Innvolver de som følger «showet» i ettertid. På godt og vondt. Påse at gruppene, sidene o.l holdes aktive.  Påse at det alltid ligger informasjon ute om nye show, visninger og eventer.
Hva tror dere? Ville dere hatt interesse av å se show  og motevisninger på feks Facebook?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar