Det er ikke noe fasit svar på dette spørsmålet. Det som er sikkert er at det avhenger av hvor mye ressurser dere ønsker å sette av til sosiale medier. Ikke noe er gratis!
Hvis du ser på noen av de store merkevarene, så er feks Starbucks etablert i 11 kanaler, og har 6 ansatte som kun jobber med det, mens Toyota er å finne i 7 kanaler, og har 3 ansatte. Hva de tenker fremover vites ikke.
Disse merkevarene har selvfølgelig store ressurser, og kan derfor sette av nok mennesker/penger til å gjøre dette. Driver du en liten bedrift med små ressurser så kan/bør du selvfølgelig ikke etablere deg i 7-8 forskjellige kanaler. Dra aldri igang noe du ikke greier å følge opp.
Sosiale medier er/blir endel av den totale markedsstrategien. Kunsten er å lage en god mix.
Med vennlig hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar