mandag 17. januar 2011

Hvor mange sosiale medier bør bedriften din være på?

Det er ikke noe fasit svar på dette spørsmålet. Det som er sikkert er at det avhenger av hvor mye ressurser dere ønsker å sette av til sosiale medier. Ikke noe er gratis!
Hvis du ser på noen av de store merkevarene, så er feks Starbucks etablert i 11 kanaler, og har 6 ansatte som kun jobber med det, mens Toyota er å finne i 7 kanaler, og har 3 ansatte. Hva de tenker fremover vites ikke.
Disse merkevarene har selvfølgelig store ressurser, og kan derfor sette av nok mennesker/penger til å gjøre dette. Driver du en liten bedrift med små ressurser så kan/bør du selvfølgelig ikke etablere deg i 7-8 forskjellige kanaler. Dra aldri igang noe du ikke greier å følge opp.
Påse at du gjør en grundig analyse av de forskjellige kanalene. De fleste har hørt mest om Facebook, og lager derfor en side der. Det er nødvendigvis ikke rett kanal for din bedrift. Bruk god tid til å analysere kanalene før dere etablerer dere. Det finnes uttalige sosiale kanaler.
Sosiale medier er/blir endel av den totale markedsstrategien. Kunsten er å lage en god mix. 
Med vennlig hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar