De fleste bedrifter er flinke til å overvåke det som skrives/sies om dem i tv, aviser og radio. Men på den sosiale plattformen har bedriftene langt igjen å gå. Hva gjør dere hvis følgende skjer?
- Konkurrenten har kjøpt varemerket ditt som søkeord på google for å promotere sine egne produkter og tjenester?
- Noen har registrert firmanavnet deres på Twitter. De ønsker ikke å gi det bort til der, men derimot selge det. (Finnes regler for dette)
- Det dannes en hat gruppe mot dere på facebook, linkedin eller andre steder. Gruppen vokser raskt. Hvordan skal dere håndtere det? Hvordan skal dere finne ut av det?
- Mennesker du ikke kjenner lager profiler, sider, grupper sm utad ser ut som å være deres selskap.
- Konkurrenten har kjøpt deres .net, .com osv og «peker» all trafikken til sin egen side.
- Noen omtaler dere negativt på stedsbaserte tjenester som Gowalla, Forsquare og facebook
- Negativ omtale av deres bedrift på Twitter som RT i høyt tempo til alle.
- Positiv omtale som kan brukes i deres markedsføring
- Hvordan skal dere oppdage positive referanser for deres firma?
- Hvis bedriften deres vurderer oppkjøp av andre selskaper. Hvordan analyserer dere søkemotorer, blogger og sosiale nettverk i forhold til prissetting av selskapet?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar