søndag 26. desember 2010

Hvilke krav stiller du/din bedrift i forhold til effektivitet for deres selgere?

Jeg har opp gjennom årene vært ansatt eller innleid som konsulent i en rekke bedrifter. Det er fasinerende å se hvor store variasjoner det er i forhold til hva som kreves av den enkelte selger.
Det er mange typer salg, og ikke minst mange måter å utøve salg på.  Gir dere nå noen eksempler på variasjonen i forhold til effektivitet: (Flere møter/tlf = flere salg)

Nysalg nettbaserte produkter (møter pr uke, bedrift): Noen bedrifter krever kun 2-3 møter pr uke, andre krever 25 nye møter.

Nysalg antall telefoner (gjennomførte samtaler, bedrift): Noen bedrifter krever 12 telefoner. Andre opp i mot 70 telefoner.

Hva krever dere av deres selgere?  

Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar