Det finnes veldig mange måter å promotere din bedrift på facebook. Først å fremst må det du kommuniserer på facebook være forankret i din overordnede markedsstrategi.
De fleste som etablerer en facebook profil for sin bedrift i dag etablerer såkalte ”sider” . Her kan du legge ut all informasjon du ønsker om din bedrift. (Linker, bilder, videoer, blog osv)
Hvis dere har bestemt dere for å lage en facebook profil for deres bedrift, så påse at dere legger den opp slik at dere greier å følge den opp. Ønsker dere bare å bli funnet på facebook er det ingen ide å legge opp til toveiskommunikasjon på profilen. Ønsker dere derimot å skaffe flere tilhørere bør man legge opp til toveiskommunikasjon. Uansett ikke sett i gang ting dere ikke greier å følge opp.
Hvordan skal du så komme i gang?
1. Jeg for min del er veldig opptatt av at man finner måter å profilere seg på facebook som skiller seg fra andre sin profil. Hvorfor skal alle gjøre ting likt? Du vil komme over mange ”såkalte eksperter” på sosiale medier, de vil ofte rute deg inn på samme sporet som alle andre. Vær skeptisk, og ikke ta alt for ”god fisk”.
2. Lag en enkel profil. Test ut litt før du publiserer den for nettverket deres.
3. Ikke spesial tilpass siden deres. Mange tilbyr tjenester hvor du får ditt eget design på facebook siden . Vil ikke anbefale det. Facebook endrer stadig vekk oppbyggingen av siden.
4. Påse at det skjer noe på ”siden” Akkurat som din bedrifts nettside må det også på facebook siden deres være aktivitet.
Vil dere lese mer om mine tanker rundt sosiale medier, så gå inn på:
Skap en god dag!
Henning Aarsand
Følg HENNING AARSAND CONSULT på facebook
http://on.fb.me/anoIkeFølg HENNING AARSAND CONSULT på facebook
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar