mandag 21. februar 2011

Hvorfor lykkes man ikke med markedsføringen på Facebook?

Facebook plattformen ble lansert for i overkant av 4 år siden. På den tid har man dannet seg visse erfaringer.
Her er noen:
- Tunge kampanjer på Facebook fungerer sjelden. Digitale byråer/mediebyråer kan ikke tenke seg noe bedre enn tunge, omfattende og dyre kampanjer på Facebook. 
Hvor mye tid bruker man egentlig på en firmaside? Minimalt med tid! Ytterst få sitter å «surfer» inne på en firmaside på Facebook. Unntaket er om siden er nyskapende, artig eller har eksklusivt innhold.
  • Mange flotte applikasjoner/Taber fungerer sjelden. Det er lett å se på en Facebook-fane som en webside, og kaste på en haug med funksjoner på det. (Bilder, video, meningsmålinger, quiz, shop, annonse eller lignende.) Leter du igjennom alle fanene til bedriften? Hvis du er inn på en bedriftswebside. Hvor mange «faner» klikker du på? Tenk litt på det. 
  • Konkurranser funger absolutt ikke for alle. De tiltrekker seg ofte folk som er mer opptatt av premien enn skape en relasjon til merkevaren. Ønsker du å øke den virale spredningen på en konkurranse, så del ut flere premier. Ikke bare en! 
  • Foto og video konkurranser fungerer sjelden. Mange selskaper liker å lage bilde/video konkurranser, men liker brukerene dine å sende inn bilder og video? Laste opp et bilde/video tar tid. Er brukerene dine villig til det.
Hva er dine erfaringer?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar