Selgere mangler ofte en egenskap, og det er stolthet for yrket. Spør du en selger hva han jobber med får du ofte et difust svar.
Bedrifter «sminker» i tillegg titlene til selgeren. Hvor ofte får man ikke høre om en Key Account stilling hvor arbeidsinnholdet kun er nysalg, og ikke eierskap til en eneste kunde.
Kombinert med dette ødelegger noen selgere for alle andre iform av «Luresalg, lureteknikker.
Her får dere et eksempel på en selger som har gått langt over streken. Hensikten min er ikke å «svartmale» selskapet, men vise et dagsaktuelt eksempel. Slik hendelser ødelegger for alle andre som daglig gjør en kjempejobb.
Hvor mener du grensen går? Hva skal man tillate? Hvilke konsekvenser bør det få for selgere som «tråkker over streken»?
Kom gjerne synspunkter!
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar