søndag 26. desember 2010

Åpning av salgssamtalen. (Rettet mot salg pr telefon.)

Når man ringer en ny kunde har man for begynne med ett mål, og det er å skape tillitt. Dersom en kunde ikke føler at han / hun har tillit til deg, hjelper det ikke hvor godt produktet eller tjenesten din er. Du kommer ikke til å få et salg uansett hva du prøver på!
Her er noen eksempler på hvordan du kan skape tillitt:

         Være høflig og blid når du snakker i telefonen
        Ha en kort og konsis ”teaser” for hvorfor du ringer.
         Snakk tydelig og i riktig tempo tilpasset kunden
         Ikke overkjør kunden, men vær målbevisst
         Ikke lyv, og ikke ”snakk dritt” om konkurrentene dine
         Unngå banaliteter
         Vær saklig og gi kunden rett i eventuelle innvendinger før du går videre
         Vis at du er interessert i kunden

Ønsker du mer informasjon om hvordan du aktivt kan lytte aktivt til det kunden dine, så se her:

/Henning Aarsand 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar