Ønsker du å lykkes som selger må du skape aktivitet. Jo flere telefoner du ringer, jo flere møter du booker, jo flere kunder du prater med i din butikk, jo større er sjansen for salg. Enkel matematikk!
Det er ekstreme variasjoner i hva bedrifter krever av selgerene sine. Sett deg derfor alltid høyere mål enn bedriftens krav.
Finn ut hvem som lykkes best i din bedrift, og sett deg effektivitets mål som er høyere.
Følgende er avgjørende for din salgsproduktivitet (Eksempel fra direkte salg/felt:
- Antall kvalifiserte kunder og prospects pågang til enhver tid.
- Tilslagsprosent i møtebooking
- Antall gjennomførte møter
- Antall tilbud og ordrestørrelse
- Tilslagsprosent
- Salgsmål/belønning
Hva mener dere man bør kreve av en selger? Hvor mange telefoner? Hvor mange møter? Hvor mange kontaktpunkter med eksisterende kunder pr år og ikke minst hva kreves i forhold til aktivitet i din bedrift?
Skap en god avslutning på året. Ikke sitt å vent på at andre skal gjøre det for deg!
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar