onsdag 8. desember 2010

Fra prospect til kontrakt!


Ønsker du å lykkes som selger må du skape aktivitet. Jo flere telefoner du ringer, jo flere møter du booker, jo flere kunder du prater med i din butikk, jo større er sjansen for salg. Enkel matematikk!
Det er ekstreme variasjoner i hva bedrifter krever av selgerene sine. Sett deg derfor alltid høyere mål enn bedriftens krav. 
Finn ut hvem som lykkes best i din bedrift, og sett deg effektivitets mål som er høyere. 
Følgende er avgjørende for din salgsproduktivitet (Eksempel fra direkte salg/felt:
  1. Antall kvalifiserte kunder og prospects pågang til enhver tid.
  2. Tilslagsprosent i møtebooking
  3. Antall gjennomførte møter
  4. Antall tilbud og ordrestørrelse
  5. Tilslagsprosent
  6. Salgsmål/belønning
Hva mener dere man bør kreve av en selger? Hvor mange telefoner? Hvor mange møter? Hvor mange kontaktpunkter med eksisterende kunder pr år og ikke minst hva kreves i forhold til aktivitet i din bedrift? 
Skap en god avslutning på året. Ikke sitt å vent på at andre skal gjøre det for deg!
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar