onsdag 6. oktober 2010

3 måter å gjennomføre endringer på!

En leder som presses til å gjennomføre endringer i en bedrift vil ofte  møte motstand. Her får du 3 ting du bør tenke på før du kommuniserer budskapet:
1.      Demonstrer endringene ved å kommunisere med ditt eget språk og atferd.
2.      Snu negativt til positivt ved å ”reframe” folks motstand. Få de ansatte til å se mulighetene som endringene vil gi. Dette krever at du lytter nøye, prøver å forstå  de underliggende årsakene til opposisjonen, og ikke minst løse dem med engang.
3.      Finn allierte! Sjansen er stor for at noen i organisasjonen ønsker endringer. Finn personen(e) og innvolver dem.
For de av dere som ikke er medlemmer av ”Grundertips” vil jeg anbefale dere å legge dere til gruppen:
 Det foreligger 2 tilbud for gruppens medlemmer:
1.      INSEAD Professor til Norge!
Professor Jean Claude Larreche er ventet til Norge etter jul.
Larreche har blitt verdensberømt for sin bok "The Momentum Effect".
Medlemmer av "Grundertips" vil få spesialinvitasjon til hans foredrag i Lillestrøm.
Det selges kun 250 billetter i Norge.
2.      Styrefrokost – Sosiale medier.(28.oktober)  Med Pål Eskås - Mediehussjef Mediehuset Romerike/adm.dir Romerikes Blad.
"Medieutvikling - fra papir til nett, sosiale medier mm"
http://nb-no.facebook.com/group.php?gid=117552308292624&v=wall&ref=mf
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand

Bli tilhenger av: HENNING AARSAND CONSULT

http://bit.ly/c7qpz5



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar